Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Edukace za asistence psa u dětí předškolního věku
PUMPROVÁ, Jana
Canisterapie má široké uplatnění a je využívaná v sociálních, zdravotnických a vzdělávacích odvětvích. Můžeme s jistotou říci, že pojem canisterapie je široké veřejnosti znám, představy o konkrétnějším přístupu AAI jsou však bohužel zkreslené. Cíl bakalářské práce se zaměřuje na způsoby aplikace metody AAE u dětí předškolního věku a jaký efekt má přítomnost psa při výchově a vzdělávání dětí v mateřské škole. V rámci výzkumných metod byly použity metody kvalitativního výzkumu, konkrétně zúčastněné pozorování, polostrukturovaný rozhovor, sekundární analýzu dat a fotodokumentaci. Výsledky práce potvrzují, že canisterapie, konkrétně metoda AAE, je v praxi velmi hojně využívána, ale nedochází k její správné identifikaci. Ze stran předškolních zařízení je o canisterapii velký zájem, bohužel pouze o jednorázový program, který je zpestřením edukačního procesu, ač využití v oblasti terapeutické má obrovské možnosti. Z praxe vyplývá velký deficit v informovanosti pedagogického personálu. Na základě výsledků výzkumného šetření byl navržen metodický postup jednorázové a pravidelné canisterapie se zaměřením na metodu AAE a zároveň sestaven informační leták, určený konkrétně pro pedagogy mateřských škol
Zooterapie jako aktivizační činnost v domovech pro seniory
GAJARSKÁ, Kateřina
Práce se zabývá tím, jaký vliv má zooterapie na potřeby seniorů v domovech pro seniory. Teoretická část charakterizuje pojmy stáří a stárnutí, věnuje se také periodizaci stáří. Dále popisuje lidské potřeby. Hlavní část práce je věnována tématice zooterapie. V této části jsou definovány její hlavní formy využívané v domovech pro seniory - canisterapie, felinoterapie a ornitoterapie.
Využití canisterapie při práci s kolektivem dětí v mateřské škole
HOSENSEIDLOVÁ, Barbora
V bakalářské práci se zaměřuji na podporu vztahů ve skupině dětí mateřské školy a odbourávání strachu ze zvířete prostřednictvím canisterapie. Cílem práce je vytvořit metodický soubor směřující k naplnění stanovených cílů při práci s kolektivem. Dílčím cílem bakalářské práce je praktická realizace vytvořených celků a jejich následná reflexe. K naplnění záměru byla použita kvalitativní strategie. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část popisuje způsob předškolního vzdělávání, adaptaci dítěte na mateřskou školu a vymezuje pojem canisterapie. V praktické části jsou rozepsány jednotlivé celky s následnou reflexí. Výstupem bakalářské práce je metodický soubor obsahující šest celků, které mohou posloužit terapeutům při přímé pedagogické práci s dětmi předškolního věku.
Canisterapie v domově seniorů
PETRÁKOVÁ, Vendula
Canisterapie je aktivita, při které dochází k pozitivnímu vlivu psa na člověka. Jde o poměrně novou formu aktivizace v domovech pro seniory, která těmto lidem přináší mnoho zážitků vedoucích ke zpestření jejich dnů. Tato bakalářská práce je zaměřena na canisterapii v domově seniorů. Cílem práce bylo zhodnotit přínos canisterapie jako metody v domově seniorů. Práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části popisuji pojem zooterapie. Dále je charakterizována canisterapie, její formy, metody, cíl canisterapeutických zkoušek, kontraindikace canisterapie, a také je představen průběh canisterapie u seniorů. Teoretická část dále obsahuje informace týkající se polohování. V poslední části se nachází aktivizace seniorů, jež je nedílnou součástí práce se seniory v pobytových zařízeních. Praktická část byla zpracována kvalitativním výzkumem. Pro získání dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru složeného z 9 otázek. Výzkumný soubor tvořilo 6 komunikačních partnerů ze dvou domovů pro seniory, kteří se pravidelně zúčastňovali canisterapie alespoň po dobu jednoho roku. Získaná data byla vyhodnocena metodou otevřeného kódování s následnou kategorizací. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že canisterapie je přínosnou metodou ve všech oblastech klientova života, do níž jsem zařadila oblast fyzickou, sociální a emocionální. Největší vliv má na emocionální složku klientovy osobnosti. Věřím, že by tato práce mohla posloužit jako informační materiál pro budoucí sociální pracovníky nebo budoucím canisterapeutům, kteří by se chtěli touto formou terapie zabývat.
Využití metod animoterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením.
ERHARTOVÁ, Nicola
Bakalářská práce se zabývá tematikou Využití metod animoterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením. V práci popisuji animoterapie a jejich průběh při péči o děti s tělesným, mentálním a kombinovaným postižením. V první části bakalářské práce se zabývám vymezením pojmu animoterapie, dále na definicích samostatných druhů animoterapie, jako je například canisterapie, hipoterapie, felinoterapie, apiterapie, ornitoterapie, delfinoterapie, caviaterapie, lamaterapie, terapie za pomoci malých zvířat, terapie za pomoci hospodářských zvířat a terapie za pomoci exotických zvířat. Dále se v první části věnuji vymezením jednotlivých zdravotních postižení. Druhá část bakalářské práce zahrnuje kvalitativní výzkum, ve kterém byly získány informace pomocí rozhovorů s canisterapeuty. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké existují možnosti při využití zvolených terapií v rámci koordinované péče ve vybraných odborných zařízeních.
Možnosti využití canisterapie ve školách zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona v Jihočeském kraji
HEJNOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá tématem Možnosti využití canisterapie ve školách zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona v Jihočeském kraji. Teoretická část je složena ze dvou částí, které popisují teoretický základ zkoumané problematiky. První část obsahuje popis canisterapie, metody, formy, techniky, hry, pomůcky, legislativní rámec, přínosy, rizika, cíle. Druhá část obsahuje popis škol zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona, podpůrná opatření, legislativní rámec vzdělávání, možnosti realizace canisterapie u jedinců se speciálními potřebami. Praktická část mapuje průběh canisterapie ve školách zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona v Jihočeském kraji. Byly zjištěny přínosy a rizika canisterapie z pohledu pedagogických pracovníků. Diplomová práce bude sloužit jako zdroj dat realizování canisterapie ve školách zřízených podle § 16 odst. 9 zákona 561/2004 Školský zákon v Jihočeském kraji a může sloužit i jako zpětná vazba pro paragrafové školy v Jihočeském kraji.
Interakce dítě a pes aneb chlupatá pomoc dětem
ČECHOVÁ, Adéla
Bakalářská práce se snaží ukázat canisterapii jako prospěšnou metodu sociální terapie za pomoci psa. V teoretické části se práce zaměřuje na děti se specifickými potřebami, charakteristiku daného postižení a zároveň vhodné interakce dítěte a psa. Jsou zde uvedeny činnosti přímo pro danou specifickou poruchu za přítomnosti a pomoci psa. Praktická část práce je zaměřena na rozhovory s canisterapeutickými pracovníky, během nichž byly zjišťovány informace o práci s dětmi se specifickými potřebami a psem, a na rozhovory s učitelkami mateřských škol ohledně vhodnosti a přínosu psa v mateřské škole. K doplnění výzkumného šetření byla použita anketa zjišťující informovanost veřejnosti o canisterapii. Závěr práce je tvořen aktivitami pro interakci dítěte se specifickými potřebami a psa.
Využití canisterapie u žáků s kombinovaným postižením ve školách a školských zařízeních
RUČKAYOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce je popsat v teoretické rovině přínosy realizace canisterapie ve školách a školských zařízeních, pro žáky s kombinovaným postižením v Českých Budějovicích a okolí z pohledu pedagogických pracovníků. Dílčím cílem bakalářské práce je zmapovat, která organizace je nejčastěji volena pro výkon canisterapie. Dále jaké bylo prvotní seznámení pedagogů s touto metodou.
Možnosti využití canisterapie ve školských poradenských zařízeních
HEJNOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá tématem Možnosti využití canisterapie ve školských poradenských zařízeních. Teoretická část se skládá z popisu metod, forem a cílů canisterapie. Dále jsou zde hodnoceny přínosy a rizika canisterapie z pohledu pracovníků. Do praktické části bakalářské práce je zahrnuta SWOT analýza, která mapuje silné, slabé stránky, příležitosti a hrozby při poskytování canisterapie. Cílem bakalářské práce je zmapovat poskytování canisterapie (druh, forma, cíle, přínosy, počet klientů, pomůcky, vedení dokumentace) v rámci činnosti školských poradenských zařízeních. Dílčím cílem je zjistit přínosy, klady, zápory a rizika související s praktikováním canisterapie ve školských poradenských zařízeních.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.